0

Neuromarketing boeken

 
de_vijfde_revolutie

In ‘De vijfde revolutie’ doet Lone Frank verslag van een reis langs
de voornaamste hersenwetenschappers ter wereld. We blijken aan de
vooravond van de ‘neurorevolutie’ te staan. Deze reikt verder dan we
tot nu toe vermoedden en zal ingrijpende effecten hebben op
uiteenlopende onderwerpen zoals economie, marketing en zelfs
religie.

Meer info…   Recensie…

koop_mij

Hoeveel weten we over ons koopgedrag? Wat stuurt werkelijk ons
koopgedrag in een wereld waarin we constant door de media worden
bestookt met boodschappen? Een opvallende advertentie, een catchy
slogan, een aanstekelijke jingle? Of nemen we koopbeslissingen zo
diep in ons onderbewustzijn dat we er ons nauwelijks bewust van
zijn? In ‘Koop mij’ presenteert Martin Lindstrom de resultaten van
een zeer ambitieus onderzoeksproject. De verrassende en
grensverleggende conclusies tonen aan dat we onszelf regelmatig voor
de gek houden als we een bewuste beslissing denken te nemen.

Meer info…   Recensie…

branding_with_brains

Het brein van de gemiddelde Nederlander krijgt per dag tussen de 500
en 5000 logo’s en reclameboodschappen van merken te verwerken. Maar
welke merken kiezen we uiteindelijk uit deze stortvloed? In dit
nieuwe, helder geschreven boek geeft Tjaco Walvis antwoord op deze
vragen op basis van het grootste overzichtsanalyse van
neurowetenschappelijk onderzoek op dit gebied tot nu toe.

Meer info…   Recensie…

the_buying_brain

Een kleine 95 procent van onze beslissingen wordt in ons
onderbewuste genomen. Nieuwe inzichten uit de neurologie kunnen dus
behulpzaam zijn bij het opzetten van merken, productontwikkeling,
verpakkingsontwerpen, marketingcampagnes, winkelinrichting en nog
veel meer. ‘The Buying Brain’ biedt een verkenning van de wijze
waarop neurologie een impact heeft op de manier waarop we kopen en
verkopen. Bovendien biedt de auteur handvatten om er zelf mee aan de
slag te gaan.

Meer info…

uit_de_grijze_massa

Het brein van de gemiddelde Nederlander krijgt per dag tussen de 500
en 5000 logo’s en reclameboodschappen van merken te verwerken. Maar
welke merken kiezen we uiteindelijk uit deze stortvloed? In dit
nieuwe, helder geschreven boek geeft Tjaco Walvis antwoord op deze
vragen op basis van het grootste overzichtsanalyse van
neurowetenschappelijk onderzoek op dit gebied tot nu toe.

Meer info…   Recensie…

de_vijfde_revolutie_1_mp3-cd

Lone Frank, neurobioloog en wetenschapsjournalist uit Denemarken,
doet verslag van haar reis langs de voornaamste hersenwetenschappers
ter wereld. Ze vertelt onder andere over haar ontmoeting met Michael
Persinger, de Canadese professor die met de ‘helm van God’ op
commando intense religieuze ervaringen kan veroorzaken. Over Richard
Davidson, die bezig is om de neurologische geheimen van ‘geluk’ in
kaart te brengen. En over Andrew Lo, de MIT professor die aan de
hand van een hersenscan het lange-termijnsucces van een
beurs-handelaar kan voorspellen.

Meer info…

de_9_organisatie
Het perspectief voor de 9+ organisatie: de
onderneming die volledig gebouwd is op het fundament van klantbeleving.
De auteurs leggen in tien inspirerende hoofdstukken uit hoe organisaties
in alle commerciële bedrijfsprocessen veel relevanter kunnen worden in
de belevingswereld van de klant. Deze organisaties verwerven mindshare
met een hoger marketshare als gevolg. De bonus? Volledig tevreden en
daardoor loyale klanten!

Meer info…   Recensie…

hoe_consumenten_denken

We geven kapitalen uit aan marktonderzoek en toch slaat tachtig procent
van het nieuwe productaanbod de plank mis. Helaas is het patroon
voorspelbaar: consumenten zeggen dat ze iets willen, bedrijven maken
het, en is het eenmaal verkrijgbaar, dan koopt niemand het. Hoe kan dat?
Weten consumenten soms niet wat ze willen?

Op basis van de nieuwste inzichten uit de neuropsychologie, sociologisch
onderzoek, literaire analyse en cognitieve wetenschap introduceert
Gerald Zaltman in dit handboek innovatie hulpmiddelen en revolutionaire
technieken voor markerteers

Meer info…   Recensie…

Over de auteur

Laat een Bericht achter




Een foto bij uw reactie kan met een Gravatar.